Op zoek naar hoe maak je een persbericht?

   
   
 
hoe maak je een persbericht
Hoe schrijf je een persbericht? Feenomeen Theetuin en tekstbureau.
Probeer in te schatten hoe groot de kans is dat de media van je keuze je persbericht zullen plaatsen. Daarbij geldt kwaliteit, niet kwantiteit. Je kunt beter een paar persberichten sturen die helemaal zijn geschreven op de media die voor je bedrijf van belang zijn dan 99 media aanschrijven met een algemeen verhaal. Online neemt een steeds grotere plaats in in het medialandschap, dus denk vooral ook aan nieuwssites. Op internet is de grens tussen nieuwssite of magazine en blog soms onduidelijk. Terwijl de invloed van een blogger van belang kan zijn voor je organisatie. Met deze regel zit je altijd goed: stuur een persbericht naar de media. En stuur een blogger een persoonlijke mail. Het heet niet voor niets een pers bericht! Maak het makkelijk voor de journalist.
Slotenmaker
Hoe schrijf ik een persbericht? De Wolven.
Maar maak zinnen ook niet te lang drie regels kun je makkelijk opbreken door punten te plaatsen. Gebruik quotes om je verhaal levendiger te maken. Uit ons persoonlijk contact met journalisten blijkt dat persberichtzenders vaak dezelfde fouten maken. Daarom tot slot nog een aantal tips om dooddoeners te voorkomen. Blijf bij één boodschap het nieuws. Schrijven is schrappen. Vaak sluipt er dubbele informatie in je bericht waardoor teksten te lang worden persberichten zijn zelden langer dan één A4-tje. Voorkom een te hoog reclamegehalte. Bijwoorden als uniek, bijzonder en mooi zorgen voor een commerciële bijsmaak. Noem liever de feiten beantwoord de vraag: waarom is x uniek. Check je persbericht driedubbel op spel en tikfouten.
tool
Persbericht laten schrijven: 15 tips Zeg. tekst.
Maak je persbericht kort en bondig; niet langer dan 1 A4. Gebruik géén reclametaal om je bedrijf in de etalage te zetten, maar schrijf juist zakelijk en feitelijk. Vermijd juichende bijvoeglijke naamwoorden en gebruik geen u of je m.a.w: spreek jouw doelgroep anders dan bijvoorbeeld op je website niet rechtstreeks aan. Gebruik spreektaal, vermijd vakjargon. Gebruik quotes van relevante personen. Journalisten zijn er gek op. Optimaliseer je persbericht voor Google. Handig als het persbericht online wordt geplaatst. En handig voor plaatsing op je eigen website. Vergeet niet de Noot voor de redactie, met contactinformatie voor de journalist. Stuur altijd een goede foto mee; professioneel gemaakt en in hoge resolutie vergeet het fotobijschrift niet op te nemen onderaan in het persbericht. Verstuur het persbericht in Word, en dus beslist niet in pdf. De journalist kan het persbericht dan makkelijk overnemen. Hoe minder drempels je voor.
cofra werkschoenen s3
Hoe schrijf ik een persbericht? Tekstbureau Formule M Nijmegen. Create a website or blog at WordPress.com.
Gebruik woorden die iedereen begrijpt, maak korte en aantrekkelijke zinnen en let op taalfouten. Een kant-en-klaar citaat geeft je bericht extra kracht, laat het karakter zien van degene achter het persbericht en zorgt voor herkenning. Geef aan waar de journalist fotos kan downloaden en zorg ervoor, dat die goed van kwaliteit zijn. minstens 300 pixels/dpi. Reik wat achtergrondinformatie aan en vermeld altijd een contactpersoon bij wie de journalist terecht kan voor extra informatie. TIP: verspreid je persbericht niet alleen via de geijkte kanalen, maar ook via de sociale media. Vooral Twitter is voor journalisten een interessante informatiebron. Een journalist let op.: Past het in een trend? Is dit interessant voor mijn lezers? Wat vooral gemakkelijk vindbaar moet zijn in een persbericht zijn belangrijke data, zoals.: Wat staat er in dit persbericht? Wanneer vindt het evenement of de actie plaats? Waar vindt het plaats? Waarom houden ze dit evenement of doen zij deze actie? Wie gaat erover? Zoals je ziet, draaien de belangrijke vragen rondom de klassiekers in de journalistiek: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe.
Proxy
Tien gouden regels voor persberichten Sprout.
Spreek journalisten op de juiste toon aan. Gratis publiciteit is een gunst, dus spreek de journalisten altijd vriendelijk aan. Schrijf bijvoorbeeld nooit: Voor directe plaatsing in uw tijdschrift. Geen enkel serieus medium neemt een tekst van een persbericht klakkeloos over. Wie zelf de hele tekst wil bepalen, koopt maar een advertorial. Het moet wel nieuws zijn. Stuur niet bij elk wissewasje een persbericht. Er moet wel nieuws zijn om te melden. De irritatie over een overkill aan persberichten van je bedrijf, kan er toe leiden dat als je wel een belangrijke mededeling hebt, deze ook niet meer wordt meegenomen. Dus: houd je een beetje in. Maak een archief. Zorg ervoor dat je aan het eind van het persbericht linkt naar een webarchief met eerdere persberichten.
ikea
Persbericht schrijven. 15 Things you need to know.
Home / 15 Things you need to know voor het schrijven van een Persbericht. By margreet maart 23, 2015 Offline Persbericht, persbericht maken, Persbericht schrijven. Als bedrijf of organisatie wil je graag free publicity. Een goede methode hiervoor is onder andere het versturen van persberichten. Echter journalisten worden overspoeld met persberichten. Om niet in de grote stapel of de prullenmand te verdwijnen, bijgaand enkele dos en donts voor het schrijven en versturen van een persbericht. Nieuwswaarde: de redactie/ journalist moet van mening zijn dat zijn lezers het interessant vinden. De informatie dient afrolbaar te zijn. Dat wil zeggen het belangrijkste bovenaan en het minst belangrijke onderaan. Zodat als men een gedeelte leest, het belangrijkste gezien hebben. Oftewel in de eerste alinea het Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom en Hoe 5xW en H.
Verhuisdoos
Hoe schrijf ik een persbericht.
Al een Hoedoener? Home Werk carrière Communicatie Hoe schrijf ik een persbericht. Hoe schrijf ik een persbericht. Breng je stem uit. Tijdshoeveelheid 4 uren. Moeilijkheidsgraad: goed te doen. Bijna elke organisatie, vereniging of bedrijf verstuurt wel eens een persbericht. Meestal is dat de taak van de voorlichter.
tattoo
Bereik de juiste journalisten met een persbericht dat werkt.
Journalisten en bloggers worden echter overstelpt met persberichten, waarvan een groot deel linea recta in de prullenbak belandt. Hoe maak je een persbericht dat wordt opgepakt, en dus écht bijdraagt aan meer naamsbekendheid en een sterke merkwaarde? Daar weten we bij VeertienElf Media wel raad mee.
zelf wordpress website maken
Hoe schrijf je een goed persbericht? Vijf praktische tips. Roestvrij Taal, tekstbureau uit Uden.
En dat is ook niet erg, want in een goed stuk staat alle belangrijke informatie vooraan. Stel jezelf deze vraag: als mensen alleen de intro lezen, hebben ze dan mijn nieuws opgepikt? Zet daarom altijd de belangrijkste informatie in de lead, de vetgedrukte intro van het artikel. Een goede lead geeft in een paar zinnen antwoord op: wie, wat, waar, waarom en hoe. Houd het zakelijk en objectief. Hoe trots je ook bent op je investering, keurmerk of award, beperk je in het persbericht zo veel mogelijk tot de feiten en voorkom dat de tekst te commercieel overkomt. Anders wordt het een verkapte advertentie en die legt een redactie direct opzij. Probeer dus niet te verkopen in je persbericht, dat werkt averechts. Maak je artikel oprolbaar. Maak het de journalist gemakkelijk. Moet hij inkorten, dan schrapt hij het liefst gewoon de onderste alineas. Schrijf dus van belangrijk naar minder belangrijk.
hosting
Perstraining: 5 tips voor een doeltreffend persbericht.
Beantwoord alle vragen in de eerste alinea. Ook in je eerste alinea maak je best meteen je punt. Want hierin wil een journalist meteen een antwoord krijgen op de belangrijkste vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe? Probeer dus geen spanning op te wekken en houd het beste niet tot het einde, maar val meteen met de deur in huis. Praktische informatie voor de redactie. In een apart stukje onderaan het persbericht verzamel je alle praktische informatie die je wil meegeven aan de redactie.
eenvoudig geld lenen
Hoe maak je je persbericht onweerstaanbaar? buro Boer teksten en advies.
Waarom je alleen mensen moet bereiken en geen doelgroepen. Hoe maak je een volledig persbericht? Klik hier om je antwoord te annuleren. write a comment Reactie annuleren. Mijn naam, e-mailadres en website bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Contacteer ons