Meer resultaten voor hoe maak je een persbericht

   
   
 
hoe maak je een persbericht
40 tips voor een persbericht.
Professionele tips voor de inhoud van een effectief persbericht. Het merendeel van alle persberichten verdwijnt kort na aankomst in de prullenbak. Hoe schrijf je een persbericht dat wl overleeft? Een serie tips uit de professionele wereld. Deze pagina is onderdeel van een artikelenreeks 40 Tips voor een persbericht.
snel klaarkomen
Persbericht laten schrijven: 15 tips Zeg. tekst.
Maak je persbericht kort en bondig; niet langer dan 1 A4. Gebruik géén reclametaal om je bedrijf in de etalage te zetten, maar schrijf juist zakelijk en feitelijk. Vermijd juichende bijvoeglijke naamwoorden en gebruik geen u of je m.a.w: spreek jouw doelgroep anders dan bijvoorbeeld op je website niet rechtstreeks aan. Gebruik spreektaal, vermijd vakjargon. Gebruik quotes van relevante personen. Journalisten zijn er gek op. Optimaliseer je persbericht voor Google. Handig als het persbericht online wordt geplaatst. En handig voor plaatsing op je eigen website. Vergeet niet de Noot voor de redactie, met contactinformatie voor de journalist. Stuur altijd een goede foto mee; professioneel gemaakt en in hoge resolutie vergeet het fotobijschrift niet op te nemen onderaan in het persbericht. Verstuur het persbericht in Word, en dus beslist niet in pdf. De journalist kan het persbericht dan makkelijk overnemen. Hoe minder drempels je voor.
sea marketing
Hoe schrijf ik een persbericht? Tekstbureau Formule M Nijmegen. Create a website or blog at WordPress.com.
Gebruik woorden die iedereen begrijpt, maak korte en aantrekkelijke zinnen en let op taalfouten. Een kant-en-klaar citaat geeft je bericht extra kracht, laat het karakter zien van degene achter het persbericht en zorgt voor herkenning. Geef aan waar de journalist fotos kan downloaden en zorg ervoor, dat die goed van kwaliteit zijn. minstens 300 pixels/dpi. Reik wat achtergrondinformatie aan en vermeld altijd een contactpersoon bij wie de journalist terecht kan voor extra informatie. TIP: verspreid je persbericht niet alleen via de geijkte kanalen, maar ook via de sociale media. Vooral Twitter is voor journalisten een interessante informatiebron. Een journalist let op.: Past het in een trend? Is dit interessant voor mijn lezers? Wat vooral gemakkelijk vindbaar moet zijn in een persbericht zijn belangrijke data, zoals.: Wat staat er in dit persbericht? Wanneer vindt het evenement of de actie plaats? Waar vindt het plaats? Waarom houden ze dit evenement of doen zij deze actie? Wie gaat erover? Zoals je ziet, draaien de belangrijke vragen rondom de klassiekers in de journalistiek: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe.
thai massage amsterdam
Tien gouden regels voor persberichten Sprout.
Belangrijk moment voor elke ondernemer: het persbericht over je nieuwe bedrijf, dienst of product kan de deur uit. Maar hoe schrijf en verstuur je een goed persbericht? Deze tien tips helpen je op weg. Beste redactie, Hierbij ontvangt u bijgevoegd persbericht over ons nieuwste product.
inbouw koel vriescombinatie
Persbericht schrijven. 15 Things you need to know.
Home / 15 Things you need to know voor het schrijven van een Persbericht. By margreet maart 23, 2015 Offline Persbericht, persbericht maken, Persbericht schrijven. Als bedrijf of organisatie wil je graag free publicity. Een goede methode hiervoor is onder andere het versturen van persberichten. Echter journalisten worden overspoeld met persberichten. Om niet in de grote stapel of de prullenmand te verdwijnen, bijgaand enkele dos en donts voor het schrijven en versturen van een persbericht. Nieuwswaarde: de redactie/ journalist moet van mening zijn dat zijn lezers het interessant vinden. De informatie dient afrolbaar te zijn. Dat wil zeggen het belangrijkste bovenaan en het minst belangrijke onderaan. Zodat als men een gedeelte leest, het belangrijkste gezien hebben. Oftewel in de eerste alinea het Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom en Hoe 5xW en H.
SEA specialist
Persbericht schrijven? Gebruik dit handige 5-stappenplan.
Stuur het persbericht alleen naar media die er echt iets mee kunnen en die jouw artikel relevant vinden voor hun doelgroep. Om antwoord op de vraag te geven: Hoe schrijf je een goed persbericht? Doe onderzoek naar welke media relevant zijn en maak hier een perslijst voor aan.
sleutel in binnenkant slot laten zitten
Bereik de juiste journalisten met een persbericht dat werkt.
Journalisten en bloggers worden echter overstelpt met persberichten, waarvan een groot deel linea recta in de prullenbak belandt. Hoe maak je een persbericht dat wordt opgepakt, en dus écht bijdraagt aan meer naamsbekendheid en een sterke merkwaarde? Daar weten we bij VeertienElf Media wel raad mee.
matras
Hoe schrijf je een goed persbericht? Vijf praktische tips. Roestvrij Taal, tekstbureau uit Uden.
Houd het zakelijk en objectief. Hoe trots je ook bent op je investering, keurmerk of award, beperk je in het persbericht zo veel mogelijk tot de feiten en voorkom dat de tekst te commercieel overkomt. Anders wordt het een verkapte advertentie en die legt een redactie direct opzij. Probeer dus niet te verkopen in je persbericht, dat werkt averechts. Maak je artikel oprolbaar.
Perstraining: 5 tips voor een doeltreffend persbericht.
Beantwoord alle vragen in de eerste alinea. Ook in je eerste alinea maak je best meteen je punt. Want hierin wil een journalist meteen een antwoord krijgen op de belangrijkste vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe? Probeer dus geen spanning op te wekken en houd het beste niet tot het einde, maar val meteen met de deur in huis. Praktische informatie voor de redactie. In een apart stukje onderaan het persbericht verzamel je alle praktische informatie die je wil meegeven aan de redactie.
Fantastisch nieuws! Hoe schrijf ik een goed persbericht? Marketingdenken.
Gebruik de kop van het persbericht in de subjectline bij het versturen ervan. Maak duidelijk dat het om een persbericht gaat. Dus bijvoorbeeld: Persbericht: Philips schrapt 1000 banen. Bel een journalist na. Als je wilt dat een journalist van een bepaalde krant of website je bericht oppakt, kun je de journalist nabellen. Op die manier leg je persoonlijk contact, wat over het algemeen een positief effect heeft op je relatie met de journalist. Vraag of hij het bericht heeft ontvangen en gelezen. Grijp meteen de gelegenheid aan om je bericht kort telefonisch toe te lichten en je open te stellen voor vragen. En laat me weten wat jouw ervaringen met persberichten zijn. Start altijd met het kort verwoorden van de vijf Ws plus H wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe.
10 tips voor het schrijven van een pakkend persbericht.
In een persbericht vertel je uitgebreid over een nieuwsitem. Zorg ervoor dat je het persbericht direct schrijft en verstuurt, zodat het nieuws niet verouderd. Maar hoe schrijf je een pakkend persbericht dat journalisten en volgers oppikken? In dit artikel deel ik tien tips voor het schrijven van goed persbericht.

Contacteer ons